Práce jednoznačně přibývalo, protože s rozšířením dronů mezi amatérskou veřejnost logicky začala stoupat i nehodovost a tudíž i objem zakázek. Tehdy mi myslím přestal stačit stůl v pokoji, protože byt přestával být bytem a stal se mým leckdy celodenním “brlohem”. A tak jsem raději založil firmu na opravy dronů. Specializujeme se výhradně na drony značky DJI.
Máme vlastní kanceláře s moderní prvotřídně vybavenou dílnou v Hostivici u Prahy. Svoje drony k nám posílají lidé z celé republiky. A zásadní předností naší firmy Drondoktor je, že většinu oprav jsme schopni zvládnout do pěti pracovních dní. To se nám daří díky tomu, že udržujeme skladem všechny díly na aktuální drony DJI.
Kromě rychlosti opravy, jste schopni zákazníkům pomoci i s nějakými nestandardními případy oprav?
Neskromně řeknu, že umíme opravit téměř cokoliv. To ta modelařina ze školních let! Není ojedinělé, že k nám přijde zákazník, který už byl v nějakém servisu, kde výsledek diagnostiky dronu byl, že stroj je neopravitelný. A u nás jsme dron dokázali opravit. Nesmírně mě naplňuje pocit, když to dokážeme, že jsme z malé firmičky dokázali vytvořit profesionální specializovaný servis; jsem hrdý na svůj tým, který sdílí moji myšlenku.
V oblasti dronů se pohybuješ 10 let, dá se říci, že s dronem už dnes létá každý?
Každý ještě ne, ale je patrné, že drony a jejich využití se přehouply za pionýrskou hranici. A to jak na profesní, tak na hobby úrovni amatérských uživatelů. Samy o sobě již nejsou novinkou, novinkou může být jejich inovativní technické řešení nebo nová oblast využití.
Vnímáš v tomto ohledu nějaká úskalí?
Je celkem přirozené, že s objemem uživatelů roste i nehodovost dronů. Problém nicméně vnímám spíše v tom, že mnoho z těch, kteří si koupí dron v e-shopu pro osobní potřebu či zábavu a vzlétne, buď vůbec netuší, že existuje nějaká legislativa, případně ji vědomě porušují; což vede k tomu, že různé organizace se začínají vymezovat vůči amatérskému létání a začínají zpřísňovat podmínky pro létání a ruku v ruce s nimi i tresty za jejich porušování. V konečném důsledku to ovlivňuje i podnikání profesionálních pilotů, protože musí překonávat překážky a mnohdy i neochotu vydat potřebná povolení. Mým takovým osobním cílem je toto prostředí kultivovat a předávat svoje zkušenosti dalším zájemcům.