Drzá a výjimečná
Aňa byla vždy samorost a nepotřebovala autoritu. To platilo jak pro rodiče, tak pro učitele. S trochou nadsázky se Ebenovi svěřila, že kdyby jí rodiče ve čtrnácti letech zabránili hrát v psychologickém hororu Filipa Renče Requiem pro panenku, opustí je. Ve filmu Ondřeje Trojana Pějme píseň dokola debutovala už ve třinácti letech a roli si získala díky své drzosti. Původně byla z castingu vyhozena za neposlušnost. Naštěstí se jim vnutila a Trójan si uvědomil, že má před sebou neobyčejnou bytost. Později se stal jedním z jejich dvorních režisérů a za film Želary dokonce získali nominaci na Oscara za nejlepší cizojazyčný film, a tak se společně podívali do Hollywoodu.
Vysoká školy života
Aňa Geislerová dosud natočila asi 70 filmů, televizi nepočítaje. A většina snímků, stejně jako herecké výkony, byly nadprůměrné. Paradoxně největší česká filmová hvězda, která navíc pochází z pražské intelektuální rodiny, má za sebou teprve základní školu. Prostě si vybrala vysoké školy života, což v jejím případě nevadí. Své znalosti čerpala ze spolupráce s těmi nejtalentovanějšími osobnostmi, z kvalitních scénářů, ze studia témat a reálií, se kterými si hrála, a z postav, které ztvárňovala. Dnes je všestranná a vzdělaná, ale se svými třemi dětmi dbá na to, aby nešly její cestou a nepodceňovaly školy.
Má hodně co učit a psát
Dalším paradoxem je, že Ani je dnes pedagožkou, která vede kurzy, dokonce vyučuje na FAMU nebo DAMU. On a její přítel castingový režisér se rozhodli pomoci svými zkušenostmi, zejména začínajícím hercům. Filmové herectví se ve škole neučí, stejně jako to, co je při castingu důležité – jak se chovat, jak se připravit, na co si dát pozor a na co má uchazeč o roli právo.