8. Zaměření na snahu, ne na známky: Známky jsou výsledkem mnoha faktorů. Rodiče by měli více oceňovat snahu a úsilí dítěte než samotné výsledky.
9. Vliv rodičovských nálad: Duševní stav dítěte je ovlivněn duševním stavem rodiče. Rodiče by měli pečovat o své vlastní duševní zdraví, aby pozitivně ovlivnili své děti.Děti jsou naším odrazem. Jestli se nám nelíbí chování našich dětí, měli bychom začít u sebe.“
10. Kvalitní čas s dětmi: Trávit kvalitní čas s dětmi je důležitější než honba za prestižními školami nebo kroužky. Děti potřebují cítit, že jsou pro rodiče důležité.
11. Pocit viny není výchovný: Rodiče by neměli používat pocit viny jako nástroj výchovy. Připomínání, kolik něco stálo, nebo obviňování dítěte může vést k nízkému sebevědomí.
12. Vzorce chování: Děti přebírají vzorce chování od svých rodičů. Rodiče by měli být vzorem pozitivního chování, které děti budou následovat.Kombinace těchto vkladů pak rozhoduje o tom, jakým způsobem budeme v životě reagovat na různé situace. Třeba i na partnerské vztahy.“
Radek Ptáček svými radami a přístupem k výchově ovlivnil mnoho rodičů a jeho myšlenky zůstávají inspirací pro ty, kteří hledají nové a efektivní způsoby, jak vychovávat své děti v dnešním světě.