Podobně ostře se chovala i ke kameramanům a střihačům – když se jí něco nelíbilo, neváhala je uhodit nebo po nich něco hodit. Herec Miroslav Donutil, který s ní natáčel film Dědictví aneb Kurvahošigutntág, na ni však i přes její drsnost rád vzpomíná a vypráví historky z natáčení, i když ne vždy úplně přesně.
Chytilová byla také proslulá svým důrazem na autenticitu. Při natáčení dokumentu Pytel blech o životě na dívčím internátu se tam dokonce sama na týden nastěhovala, aby zachytila reálnou atmosféru. Znala dobře i prostředí modelek, protože se v mládí sama živila jako manekýnka.
Přestože byla Chytilová velmi náročná a její filmy byly v době vzniku kontroverzní až provokativní, dodnes působí neotřele a svěže. Překonávala dobové konvence a nebála se ve svých filmech kritizovat i tehdejší režim a cenzuru. Například natáčení filmu Kalamita se soudruzi snažili zastavit kvůli údajné kritice režimu, ale Chytilová je přesvědčila pokračovat s tím, že případné náklady uhradí ze svého.