Rozkvět a platební karty
V prvních letech po založení byl roční maloobchodní obrat Tuzexu kolem 50 milionů tuzexových korun. V roce 1977 to bylo už téměř tři čtvrtě miliardy tuzexových korun. Největší rozmach zaznamenal Tuzex v 80. letech, kdy se na zboží stály dlouhé fronty. V roce 1988 měl roční obrat 250 milionů dolarů. Ve 170 prodejnách v celém tehdejším socialistickém Československu bylo prodáno na 60 tisíc televizorů, 30 tisíc videorekordérů a přehrávačů a téměř 10 tisíc osobních počítačů. Vrcholem nákupu v Tuzexu se pak stala auta. Ta šla totiž koupit buď v Tuzexu, nebo v Mototechně. Zatímco v Mototechně převažovala nabídka škodovek, v Tuzexu se daly sehnat západní značky.
Ačkoli Tuzex v sobě nesl stopy po komunistickém režimu a jeho snaze ovládat ekonomiku, pro mnohé se stal symbolem určité svobody a možnosti nahlédnout do světa západního zboží, které bylo jinak nedostupné. Jeho příběh je příběhem adaptace, inovace a paradoxně i demokratizace nákupního procesu v dobách, kdy to bylo nejméně očekávané.
Pád Tuzexu
Po pádu komunistického režimu Tuzex ještě deset let vydržel. V roce 1992 byly bony zrušeny a Tuzex se snažil prodávat zboží za běžné koruny. S přicházející zahraniční konkurencí však neměl příliš šancí. V roce 1997 jeho ztráta činila 120 milionů Kč a valná hromada rozhodla o jeho likvidaci. A tak skončil fenomén, který nás i naše rodiče doprovázel od padesátých let.