Producenti alkoholu se tak ocitají pod tlakem, protože musí zvládnout nejen tradiční vánoční špičku, ale i zvýšenou poptávku způsobenou avizovanou změnou daňové politiky. V důsledku toho dochází k rozšiřování výrobních kapacit, zvyšování zásob a intenzivnější distribuci zboží do obchodů, aby byla uspokojena poptávka zákazníků. Tato situace má své důsledky jak pro spotřebitele, tak pro výrobce. Zatímco spotřebitelé mohou pocítit finanční úlevu, pokud si zásoby doplní před zdražením, výrobci stojí před logistickou výzvou, jak zvládnout logistiku a zásobování trhu v tak krátkém časovém horizontu.Navíc je zde riziko, že po prudkém nárůstu poptávky na konci roku může následovat pokles v prvních měsících nového roku, když už budou mít lidé doma dostatečné zásoby a nově nastavené ceny odradí některé z dalších nákupů. Celkově se tedy český trh s alkoholem nachází v období významných výkyvů, které jsou ovlivněny nejen sezónními faktory, ale také ekonomickými a legislativními změnami. Ať už je motivace jakákoli, zdá se, že Češi si i letos užijí svátky s plně zásobeným barem, byť to možná bude naposledy před příchodem nových cenových realit.
Kam dál?
- Můj syn má Alzheimerovu chorobu v dětství: Jsou chvíle, kdy mě ani nepoznává…
- Obrovský skandál na Ukrajině: Vojáci místo boje stavěli svému nadřízenému dům celý rok
- Majitel nechal utratit psa kvůli obezitě: Ten však dostal druhou šanci !
- I dvě desítky epileptických záchvatů denně prodělají sedmiletá dvojčata Šimon a Matěj Riemelovi z Bohuslavic na Opavsku