Reklamace, stěžování, nespokojenost. Tyto slova jsou stále častěji slyšet v naší společnosti. Často se setkáváme s lidmi, kteří jsou věčně nespokojeni, pořád si stěžují a nic jim není dost dobré. Tento fenomén není omezen pouze na jednu věkovou skupinu nebo společenskou třídu. Stěžování se stalo nedílnou součástí našich životů a mnohdy šíříme svou negativní energii na ostatní bez ohledu na okolnosti.
Průměrný člověk si podle studií postěžuje patnáctkrát až třicetkrát denně. Tento trend má významné důsledky pro naše celkové zdraví a pohodu. Kromě toho, že se stěžováním vytváříme negativní atmosféru, také tím zapříčiňujeme stres a napětí u sebe a u lidí kolem nás.
V naší společnosti se často přehlíží fakt, že stěžování může mít toxický dopad na naše vztahy s ostatními. Když se často stěžujeme, můžeme vytvořit okolo sebe negativní energii, která může ovlivnit naše vztahy s ostatními lidmi. Naše nespokojenost může být nakažlivá a ovlivnit náladu a pohled na svět lidí kolem nás.