Podívejte, co se stane v pátek třináctého 2029: Vědci promluvili, reálná hrozba pro Zemi?!

Článek pokračuje na další straně

„Apophis patří do kategorie potenciálně nebezpečných asteroidů – asteroidů s oběžnými drahami, které je zanesou do blízkosti Země v příštích stoletích. To, co dělá Apophis potenciálně nebezpečným asteroidům je to, že se mu podaří nejbližší přiblížení k Zemi ze všech velkých asteroidů tohoto desetiletí. Ale nejdůležitější věcí je, že Země mine Zemi,“ řekl planetární vědec z Massachusetts Institute of Technology (MIT) Richard Binzel. I když Apophis tak brzy Zemi nezasáhne, velmi se k ní přiblíží 13. dubna 2029, což je pátek třináctého. Jelikož Apophis je tak obrovský, bude velmi jasný, takže více než dvě miliardy lidí na východní polokouli ho bude moci vidět pouhým okem.

Nebezpečí Apophisu
Astronomové Roy A. Tucker, David J. Tholen a Fabrizio Bernardi objevili Apophis 19. června 2004 při práci na Národní observatoři Kitt Peak v Arizoně. Kvůli technickým problémům a nepříznivým povětrnostním podmínkám jej ale mohli pozorovat jen dva dny. Vzrušení z objevu se změnilo v obavy, když výzkumníci vypočítali, jak blízko oběžná dráha přivede asteroid k Zemi. Existuje 2,7procentní šance, že objekt zasáhne Zemi v roce 2029.

V roce 2006 byla pravděpodobnost, že Apophis zasáhne Zemi v roce 2029, vyvrácena dalšími výpočty. Budoucí možné dopady, například přelet asteroidu v roce 2068, už ale nelze zcela vyloučit. Cesta Apophisu po roce 2029 bude záviset na tom, jak zemská gravitace změní jeho oběžnou dráhu.

Sedmnáctiletý mladík z Německa žije ve vlaku. Díky roční permanentce přeskakuje z jednoho spoje na druhý