Merz v něm otevřeně žádal, aby EU přestala spalovací motory démonizovat a začala zohledňovat, že moderní a vysoce efektivní technologie mají stále co nabídnout.
A v Bruselu to očividně zabralo.
„Jsme otevřeni všem technologiím,“ zní z Komise
Komisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že se Unie začíná přiklánět k výrazně pružnějšímu přístupu. V rozhovoru pro Handelsblatt na otázku, zda se uvažuje nejen o hybridech, ale i o klasických spalovacích motorech, odpověděl jasně:
„Jsme otevřeni všem technologiím.“
Podle něj byl dopis kancléře Merze v Komisi přijat „velmi pozitivně“ a nová regulace už v sobě má zahrnovat nejen bezemisní, ale i nízkoemisní paliva – především syntetická e-paliva a pokročilá biopaliva.
Spalováky ano, ale jen na čistá paliva
Další dva úředníci Komise pak potvrdili, že v novém návrhu se opravdu počítá s možností prodávat i po roce 2035 auta s tradičním spalovacím motorem, pokud budou jezdit výhradně na biopaliva nebo syntetická e-paliva.
Brusel tedy nepovoluje návrat starých „žroutů benzínu“, ale spíše dává prostor modernizovaným spalovacím technologiím, které mají být šetrnější a současně dostupnější než plná elektromobilita.







