2. Pozor na původ zásilky
Pokud balík dorazí přímo z Asie a na štítku není uveden žádný evropský nebo český subjekt, zbystřete. Vymáhání práv u obchodníků mimo EU bývá prakticky nemožné – reklamace i vrácení peněz se většinou nikam neposunou.
3. Trvejte na písemné komunikaci
Všechny žádosti, dotazy i reklamace posílejte e-mailem nebo doporučeně poštou, abyste měli důkaz o komunikaci.
Pokud chcete od smlouvy odstoupit, musíte zboží odeslat do 14 dnů od oznámení. Poctivý obchodník má povinnost vrátit peníze do 14 dnů od odstoupení, nikoli až po doručení zboží zpět.Z příběhu Václava Noida Bárty i Andrey Pomeje je jasné, že podvodné e-shopy dokážou nachytat kohokoli – i známé osobnosti. A i když se dá nad takovou situací zasmát, je to zároveň cenné varování pro všechny ostatní: na internetu se vyplatí být ostražitý a dvakrát si rozmyslet, kde nakupujete.













