Charita a nebo byznys ? Jen zlomek textilu z kontejnerů končí na charitě, část v obchodech na prestižních adresách

419
Sdílejte

Charita stále pomáhá
Charitativní organizace se stále soustředí především na oblečení a obuv. Dobře zachovalé kusy rozdávají potřebným, prodávají ve svých obchodech či posílají do second handů. Z výtěžku financují pracovníky a své projekty.

Červený kříž například posílá oděvy do sociálních zařízení v Česku i zahraničí a také je nabízí prostřednictvím ošacovacích center. Nepoužitelný textil se recykluje na výrobky jako koberce, ale jen malé procento (5–8 %) končí v second handech. Zbytek se spaluje.

Propast mezi darováním a potřebou
Experti upozorňují, že většina oblečení v kontejnerech neodpovídá tomu, co lidé v nouzi skutečně potřebují. Charitám se hodí hlavně pánské džíny, trička, mikiny a bundy, zatímco v kontejnerech je převaha dámského a dětského oblečení, říká Helena Továrková z Nadace Veronica.

Komerční sběrači textilu často spolupracují se second handy. Jedna firma sbírá a třídí textil, další provozuje second handy, kde se oděvy prodávají. Tím vzniká propojený systém, který maximalizuje využití darovaného materiálu.

Kam dál?

Ve Zlíně hoří střední pedagogická škola

Najnebezpečnejší druh alkoholu: Ničí játra, oslabuje kosti a zvyšuje riziko rakoviny!

Ukrajinští uprchlíci přinášejí českému státu miliardové příjmy. Ve třetím čtvrtletí odvedli přes osm miliard korun

Obchody hlásí propad prodeje plen. Za všechno může nízká porodnost – dětí se v Česku rodí nejméně za poslední staletí

Zpověď letušek soukromých letadel: Co se odehrává na palubě mezi nejbohatšími lidmi světa. Práce vypadá jako splněný sen, ale realita bývá složitější

Další články