Dalším klíčovým bodem je podle něj zvýšení počtu školních psychologů a speciálních pedagogů přímo v běžných školách, aby mohly dětem pomáhat bez nutnosti jejich vyčleňování ze tříd.
Plaga rovněž navrhuje profesionalizaci asistentů pedagoga, tedy lidí, kteří pomáhají dětem se speciálními potřebami při výuce. Podle něj je důležité, aby jejich práce byla lépe ohodnocená a odborně zajištěná.
Na závěr Plaga upozornil, že rušení inkluze by rozhodně nepřineslo úspory, jak si někteří představují:
„Speciální školy a třídy jsou ve skutečnosti třikrát až čtyřikrát dražší na provoz než běžné školy. Kdo čeká, že se revizí inkluze ušetří desítky miliard, mýlí se,“ uvedl.Z připravovaných kroků tedy vyplývá, že budoucí vláda chce inkluzi výrazně upravit, ale ne nutně úplně zrušit. SPD a Motoristé prosazují její konec, hnutí ANO spíše pečlivé přepracování systému. Všichni se však shodují, že školství potřebuje změny – a to nejen v přístupu k dětem se speciálními potřebami, ale i ve zlepšení podmínek pro učitele a v posílení odborné podpory škol.







