Odhalit takové krádeže včas je složité. Pokud si zákazník obuje boty a jde do kabinky, může se převléct a odejít nenápadně. Obchody se snaží využívat kamery a čipy v botách, ale ne vždy to funguje. Prodavači by měli situaci řešit opatrně a přivolat ostrahu, pokud si něčeho podobného všimnou.
Pro čtenáře je důležité vědět, že pokud jsou svědky krádeže, neměli by zasahovat sami, ale raději informovat personál. Krádež, i když se jedná o „malou věc“, je stále trestná a může mít vážné důsledky. Dětem je třeba vysvětlovat, že obuv v obchodě je zboží, které není volně k dispozici.
Jana doufá, že lidé pochopí, že krádežemi si nepomohou. I když chápe, že někteří lidé jsou v těžké situaci, věří, že boty se dají pořídit i levně. Krádež nakonec zaplatí poctiví zákazníci vyššími cenami.
Zdroj: příběh prodavačky Jany, Petra Novotná (krizová interventka) pro Kupi.cz