Letadlo muselo nouzově přistát v Minneapolis, kde bylo 25 lidí hospitalizováno. Tento incident je jedním z mnoha, kdy turbulence vedly k vážným zraněním nebo dokonce úmrtím, jako v případě 73letého muže, který zemřel na infarkt během letu z Londýna do Singapuru.
Turbulence jsou způsobeny poruchami v atmosféře a pro piloty představují jeden z nejméně předvídatelných meteorologických jevů. Proudění vzduchu lze přirovnat k vodě v řece – pokud je proud narušen překážkou, jako jsou hory nebo bouře, stává se turbulentním. Tyto přírodní překážky mění způsob, jakým se vzduch pohybuje, což může vést k nebezpečným situacím.
Ročně jsou zaznamenány desítky tisíc případů turbulencí po celém světě. Většina cestujících je pocítí jako několik nárazů, ale v závažných případech mohou způsobit poškození letadla nebo zranění cestujících. Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost dopravy způsobily turbulence v letech 2009 až 2024 v USA více než 200 vážných zranění. Úmrtí jsou naštěstí vzácná, a bezpečnostní pásy obvykle zabrání vážným zraněním. Nicméně, s oteplováním planety se očekává, že turbulence budou častější a intenzivnější.
Webová stránka Turbli, která se specializuje na předpovědi turbulencí, analyzovala více než 10 tisíc letových tras a sestavila seznam nejbouřlivějších tras na světě. Trasa mezi Mendozou v Argentině a Santiagem v Chile je považována za nejturbulentnější na světě, což je způsobeno horskými hřebeny And, které mění proudění vzduchu a vytvářejí vzdušné vlny. Většina z 10 nejturbulentnějších tras zahrnuje hory, jako jsou Skalisté hory v USA nebo Alpy v Evropě.
Turbulence nejsou vždy předvídatelné, zejména ty v čistém vzduchu, které jsou způsobeny náhlou změnou rychlosti nebo směru větru. Tento typ turbulence je obtížné detekovat a předpovědět, což představuje riziko pro leteckou dopravu. Například trasa mezi japonskými městy Natori a Tokoname je jednou z nejturbulentnějších v Asii kvůli silnému proudění vzduchu.