Neukázněné děti
Jitka (36) přiznává, že od doby, co pracuje v supermarketu, má averzi k dětem. „Rodiče často nechávají své děti dělat, co chtějí. Lezou po zemi, křičí, načínají produkty a nikdo je neokřikne,“ říká. Podle ní je pochopitelné, že rodiče nemohou vždy nechat děti doma, ale měli by je alespoň usměrnit.
Ne všichni zákazníci jsou špatní
Naštěstí nejsou všichni zákazníci nevychovaní. Šárka (24) říká, že se často setkává s milými lidmi, kteří jí dokážou zlepšit den. „Pozdraví, popřejí hezký den, někdy nechají i dýško nebo mi koupí svačinu,“ říká. Podle ní jsou to většinou pravidelní zákazníci, kteří si váží práce prodavaček.
Práce prodavačky je náročná a vyžaduje nejen fyzickou, ale i psychickou odolnost. Zákazníci by si měli uvědomit, že prodavačky nejsou stroje, ale lidé, kteří si zaslouží respekt a slušné chování. Na druhou stranu je důležité si připomínat, že ne všichni zákazníci jsou špatní a že i drobný projev laskavosti může prodavačkám zpříjemnit den.