Další hotely přicházejí s inovativními řešeními, jako je zavedení rezervačního systému. V pětihvězdičkovém resortu Olympic Lagoon v oblasti Ayia Napa na Kypru dostávají hosté při příjezdu přidělené lehátko, ke kterému je doprovodí zaměstnanec hotelu. Pokud se hostům přidělené místo nelíbí, mohou si jej vyměnit za jiné, dosud neobsazené lehátko. Tuto změnu mohou provést i několikrát během svého pobytu. Tento systém si získal pozitivní ohlasy, jak dokládá například uživatelka TikToku s přezdívkou „makingithappen24“, která v dubnu sdílela své nadšení: „Je devět ráno a na lehátkách nejsou žádné ručníky. Je to absolutně geniální.“
Boj o lehátka u bazénů zůstává kontroverzním tématem, které rozděluje turisty i veřejnost. Zatímco někteří považují tento „sport“ za součást dovolenkové zábavy, jiní jej vnímají jako nepříjemný a zbytečný stres. Hotely se snaží situaci řešit různými způsoby, ať už zákazem rezervací, nebo zavedením rezervačních systémů. Zda se tyto snahy osvědčí a přinesou klidnější atmosféru u bazénů, ukáže až nadcházející letní sezóna.