Rovnováha a flexibilita jako klíčové požadavky
Kristýna Syrová, jednatelka společnosti Koupelny Syrový, zdůraznila význam work-life balance: „Nejmladší generace se naučila efektivně prosazovat své potřeby ohledně rovnováhy mezi pracovním a osobním životem. Snažíme se s tímto tématem aktivně pracovat a pravidelně komunikovat o potřebách našich zaměstnanců.“
Jedním z nejčastějších požadavků generace Z je možnost práce z domova, která se rozšířila během pandemie koronaviru. Spurný z Monety však upozornil na související výzvy: „V regulovaných odvětvích s pevně stanovenými termíny často pozorujeme, že práce z domova může vést k problémům s produktivitou.“
Hledání dlouhodobé perspektivy
Navzdory měnícím se požadavkům zůstává podle Václava Jirků klíčové hledat zaměstnance, kteří sdílejí dlouhodobou vizi společnosti. „Potřebujeme lidi, které motivuje náplň práce, kolektiv a výkonově podmíněná odměna, nikoliv automaticky nárokovaná. Takové kandidáty stále dokážeme najít, ale výběrový proces je čím dál náročnější,“ uzavřel diskuzi.