Budeme se muset učit jízdu po nových kruháčích? Mohl by do Česka dorazit nový typ křižovatky, který je bezpečnější

182
Sdílejte

Jak Hasselcirkeln funguje?

Hasselcirkeln je navržen tak, aby byl pro řidiče co nejpřehlednější. K orientaci na kruhovém objezdu pomáhají vodorovné dopravní značení, šrafování a ostrůvky, které jasně ukazují, kde je možné přejet mezi pruhy, kde odbočit a kdy je nutné pokračovat na další okruh. Pokud řidič zvolí špatný pruh, nemusí panikařit – jednoduše si dá další kolečko a znovu se zařadí.

Tento koncept je vlastně vylepšenou verzí tzv. turbo kruhových objezdů, které jsou již využívány například v Nizozemsku nebo i v České republice. Turbo kruhové objezdy mají dva nebo více jízdních pruhů, které jsou uspořádány do spirály, což usnadňuje průjezd a zvyšuje bezpečnost. Hasselcirkeln však přináší další úroveň přehlednosti a efektivity.

Budoucnost Hasselcirkeln mimo Švédsko

Ačkoliv se Hasselcirkeln jeví jako slibné řešení, jeho rozšíření do dalších zemí bude pravděpodobně trvat několik let. Nejprve je nutné ověřit jeho přínosy v praxi, vyhodnotit jeho efektivitu a porovnat jej s jinými typy inovovaných kruhových objezdů. Tyto analýzy budou nejprve probíhat ve Švédsku, odkud ostatní státy mohou čerpat data a zkušenosti.

V České republice by však mohlo být otázkou, zda by nebylo efektivnější zaměřit se na vzdělávání řidičů v používání stávajících kruhových objezdů, než zavádět zcela nový typ křižovatky. Co si o tom myslíte vy? Měl by se Hasselcirkeln stát součástí české dopravní infrastruktury, nebo bychom se měli soustředit na zlepšení znalostí a dovedností řidičů?

Kam dál?

Případ Petra Kramného se definitivně uzavírá. Šance na zvrat je u nás nulová

Vznikl nový trend v bojích o nejlepší lehátka u bazénu

Firmy se začínají více zaměřovat na starší generaci zaměstnanců. Z lidí 55 plus je nově žádané zboží

Někteří lidé v Česku si stěžují na nízké důchody. Často jde o vlastní chybu, nebo neplacení odvodů

V Brně se stála fronta na maso v housce. Největší pozornost vzbudil muž, který před restaurací kempoval padesát hodin, aby byl první v řadě

Další články