Jak Hasselcirkeln funguje?
Hasselcirkeln je navržen tak, aby byl pro řidiče co nejpřehlednější. K orientaci na kruhovém objezdu pomáhají vodorovné dopravní značení, šrafování a ostrůvky, které jasně ukazují, kde je možné přejet mezi pruhy, kde odbočit a kdy je nutné pokračovat na další okruh. Pokud řidič zvolí špatný pruh, nemusí panikařit – jednoduše si dá další kolečko a znovu se zařadí.
Tento koncept je vlastně vylepšenou verzí tzv. turbo kruhových objezdů, které jsou již využívány například v Nizozemsku nebo i v České republice. Turbo kruhové objezdy mají dva nebo více jízdních pruhů, které jsou uspořádány do spirály, což usnadňuje průjezd a zvyšuje bezpečnost. Hasselcirkeln však přináší další úroveň přehlednosti a efektivity.

Budoucnost Hasselcirkeln mimo Švédsko
Ačkoliv se Hasselcirkeln jeví jako slibné řešení, jeho rozšíření do dalších zemí bude pravděpodobně trvat několik let. Nejprve je nutné ověřit jeho přínosy v praxi, vyhodnotit jeho efektivitu a porovnat jej s jinými typy inovovaných kruhových objezdů. Tyto analýzy budou nejprve probíhat ve Švédsku, odkud ostatní státy mohou čerpat data a zkušenosti.
V České republice by však mohlo být otázkou, zda by nebylo efektivnější zaměřit se na vzdělávání řidičů v používání stávajících kruhových objezdů, než zavádět zcela nový typ křižovatky. Co si o tom myslíte vy? Měl by se Hasselcirkeln stát součástí české dopravní infrastruktury, nebo bychom se měli soustředit na zlepšení znalostí a dovedností řidičů?