Inovace v oblasti dopravní infrastruktury však tento vývoj často nestíhají. To vede k situacím, kdy se řidiči na složitějších kruhových objezdech ztrácejí nebo chybují.
Švédské řešení: Hasselcirkeln
V roce 2021 přišel švédský dopravní analytik a inženýr Sebastian Hasselblom s návrhem nového typu kruhového objezdu, který by měl být bezpečnější a efektivnější. Tento návrh, nazvaný Hasselcirkeln (Hasselův okruh), byl v roce 2022 po konzultacích s odborníky ještě vylepšen. Loni v říjnu se ve Švédsku rozhodlo o výstavbě pilotních verzí tohoto kruhového objezdu, který je oficiálně označován jako „průtočně oddělený kruhový objezd“.

Hlavní myšlenkou Hasselcirkeln je minimalizace nutnosti přejíždění mezi jízdními pruhy během průjezdu kruhovým objezdem. Řidiči si musí správně zvolit pruh už před vjezdem na kruhový objezd. Pravý pruh je určen pro jízdu doprava nebo rovně, zatímco levý pruh slouží pro jízdu rovně, doleva nebo pro návrat zpět. Tato jasná pravidla by měla výrazně snížit riziko nehod.
Podle analýz by tento typ kruhového objezdu mohl snížit počet nehod až o 72 %, protože eliminuje mnoho potenciálních míst, kde by mohlo dojít ke střetu vozidel. Zároveň by měl zvýšit kapacitu kruhového objezdu o 22 % ve srovnání s tradičními víceúrovňovými kruhovými objezdy.
