Rada stále pracuje na kritériích, podle kterých bude influencery vybírat, ale očekává se, že klíčovými faktory budou průměrný počet zhlédnutí na video a počet vydaných videí.
Podle Nachera bude průměrný počet zhlédnutí, který bude vyžadovat registraci, činit 500 tisíc kliknutí. Počet videí, které tvůrce vydá, by měl být alespoň 52 ročně, což odpovídá zhruba jednomu videu týdně.
Náměstek ministra kultury Michal Šašek potvrdil, že tvůrci, kteří splňují tato kritéria, se budou muset registrovat. Někteří tvůrci již vytvořili Asociaci tvůrců a online médií, aby se mohli aktivně zapojit do dialogu o regulaci online prostoru. Jiří Burýšek, známý jako Jirka vysvětluje věci, zdůraznil, že tvůrci již podléhají pravidlům platforem, na kterých publikují, a že jakékoliv další státní regulace by měly být jasně definovány.