Další případy ukázaly, že řetězce často uváděly vysoké slevy z „dřívějších cen“, přičemž správně vypočítaná sleva oproti nejnižší ceně za posledních třicet dní byla nulová. Obchody obvykle prezentovaly „běžnou cenu“ a výši slevy velkým písmem, zatímco nejnižší cenu za posledních třicet dní uváděly drobným písmem. Tyto pokusy o obcházení zákona inspekce trestala.
Nová pravidla pro výpočet slev vstoupila v platnost v lednu 2023. Řetězce se snažily využít toho, že zákon sice nařizuje uvádět nejnižší cenu za posledních třicet dní, ale neříká výslovně, že sleva v procentech musí být vypočítána právě z této ceny. Na podzim loňského roku však Soudní dvůr Evropské unie rozhodl, že slevy musí být počítány z nejnižší ceny.
Zdá se, že některé obchody nyní od těchto praktik ustupují. Například prodejny Penny Marketu v Praze začaly používat nové cenovky, které signalizují akční nabídky pouze červenou barvou, bez zavádějících údajů o „běžné ceně“ nebo procentuální výši slevy. Mediální zástupkyně Penny Marketu Martina Dvořáková uvedla, že nyní uvádějí aktuální akční cenu, nejnižší cenu za posledních třicet dní a dobu trvání akce.

Ke změnám v označování cen došlo v Penny Marketu minulý měsíc. Sleva v procentech se nyní objevuje jen výjimečně, například u hotových jídel, která spadají pod výjimku ze zákona o třicetidenní lhůtě. Zákon však přesně nedefinuje, co do této kategorie spadá.
V Bille jsou procentuální slevy uváděny například u sýrů, zatímco u vína v akci je na červené cenovce uvedena pouze „naše cena“, bez informace o ceně před slevou.
Marketingový expert Robert Le Veneur se domnívá, že pokud některé řetězce mění své praktiky, může to být proto, že vyhodnocují novou situaci a hledají optimální strategii pro uvádění cen a slev. Podle něj však mnoho firem kalkuluje s tím, kdy se jim vyplatí platit pokuty, pokud to vede ke zvýšení jejich zisků.