Za klamavé slevy byly uděleny rekordní pokuty, některé obchody už mění označení cen. Česká obchodní inspekce zpřísnila své postupy vůči obchodním řetězcům, které porušují zákon na ochranu spotřebitelů, zejména pravidla týkající se slevových akcí. Nejvyšší pokuty v prvním čtvrtletí letošního roku obdržel Penny Market, přičemž celková výše sankcí dosáhla téměř 17 milionů korun. V reakci na to začal Penny Market měnit cenovky, podobně jako řetězec Billa.Supermarkety dlouhodobě využívají trik, kdy lákají zákazníky na vysoké slevy, které však vycházejí z nejasně definované „běžné“ nebo „dřívější“ ceny, místo aby slevy počítaly z nejnižší ceny za posledních třicet dní, jak to vyžaduje zákon. I přes rostoucí kritiku a neúspěšné odvolání u soudů tyto praktiky pokračovaly i letos.
Kam dál?
- Překvapivý konec na Nově ! Hvězda Specialistů Zuzana Kajnarová (42) opouští seriál a její místo zaujme mladší herečka Patricie Pagáčová
- OSN tlačí na zrušení babyboxů v Česku. Zachraňují životy, odmítá „babydědek Lu“
- 5 největších zlozvyků zákazníků : : Děti jí nezaplacené rohlíky, dospělí si stříkají parfémy či mačkají ovoce. Jak na to reagují supermarkety ?
- Na Štědrý den se pohádá až polovina rodin