Slevy začínají řešit i lidé s vyššími příjmy. Češi proti Evropě zchudli

447
Sdílejte

Privátní značky, které obchodní řetězce prodávají pod vlastní značkou, zaznamenaly další růst. Jejich podíl na tržbách za potraviny a drogerii vzrostl z 27 % na 28 %. Hlavním důvodem jejich oblíbenosti je nižší cena ve srovnání se značkovými produkty. Cena je důležitá pro osm z deseti spotřebitelů, zatímco ti, kteří privátní značky nepreferují, poukazují na omezený výběr a nejasný původ.

V posledních dvou letech Češi zchudli, což se projevilo poklesem průměrného disponibilního příjmu. Trendem v rychloobrátkovém zboží je rostoucí zájem o zdravé potraviny, jako jsou biopotraviny, bezlepkové, vegetariánské a veganské produkty. Spotřebitelé také více utrácejí za mléčné dezerty s vyšším obsahem proteinů. V potravinách se zrychlují úpravy receptur s cílem snížit obsah tuku, cukru či soli, zatímco zdravé potraviny získávají lepší umístění v prodejnách. Naopak pokrmy typu fast-food jsou na ústupu.

Kam dál?

Skandál na Slovensku: Žena zemřela po operaci srdce. V době, kdy ještě ležela na operačním stole, se operatér zúčastnil tiskovky s ministrem

V centrále VZP zasahuje policie. Případ souvisí s veřejnými zakázkami a zadrženo bylo 19 osob

Češi se bojí stáří, ukázal průzkum. Samota, nedostatek peněz i problémy se zdravím

Útok nožem ve vlaku mířícím do Londýna: Zraněno bylo deset lidí, devět z nich je v ohrožení života

Nekonečný spor o ukrajinskou vlajku na Národním muzeu: Aktivisté zuří a žádají její návrat

Další články