Nákupní zvyklosti Čechů se v poslední době výrazně mění. V košících nejlevnější mléko a obří televize

311
Sdílejte

Češi postupně opouštějí hypermarkety, protože nechtějí trávit tolik času nakupováním a více si váží svého volného času. To vede k růstu popularity supermarketů a diskontních prodejen. Přestože se situace domácností zlepšuje, Češi jsou na tom stále hůře než před rokem 2022. Disponibilní příjmy klesly z 82 procent průměru EU na 75 procent.

Privátní značky, které jsou levnější alternativou ke značkovým produktům, získávají na popularitě. Jejich podíl na obratu vzrostl z 26 na 27 procent, přičemž u některých komodit, jako je trvanlivé mléko, tvoří až 80 procent prodejů. Měřeno objemem prodejů dosahují privátní značky podílu 37 procent, což je dáno jejich nižší cenou.

Obchodní řetězce se potýkají s nedostatkem pracovníků, což je nutí investovat do automatizace. Například digitální cenovky, do kterých investovaly stovky milionů korun, mají návratnost 5-7 let, ale okamžitě uvolňují ruce personálu. Podle Tomáše Prouzy je však největším problémem tlak dodavatelů na zvyšování cen, což komplikuje snahy o zlevňování zboží.

Kam dál?

V Zoo Na Hrádečku na Jindřichohradecku nacpali lidé opičku čokoládou. Samice zvracela, měla bolesti a totálně jí selhal organismus. Musela být utracena

Každý z nás žije tři životy. Chraňte si je a buďte opatrní, koho si do nich pouštíte

Podle průzkumu by v případě vojenského útoku na Českou republiku bylo ochotno bránit svou zemi se zbraní v ruce 28 procent lidí

EU přitvrzuje vůči Sheinu a Temu: Nebezpečné zboží z Číny ohrožuje zdraví i evropské podniky

Tragický osud: Ženu s dvojčaty srazilo auto. Jedno zemřelo na místě. Druhé o několik dní později v nemocnici. O dalšího syna už přišla před lety

Další články