Nákupní zvyklosti Čechů se v poslední době výrazně mění. V košících nejlevnější mléko a obří televize

119
Sdílejte

Češi postupně opouštějí hypermarkety, protože nechtějí trávit tolik času nakupováním a více si váží svého volného času. To vede k růstu popularity supermarketů a diskontních prodejen. Přestože se situace domácností zlepšuje, Češi jsou na tom stále hůře než před rokem 2022. Disponibilní příjmy klesly z 82 procent průměru EU na 75 procent.

Privátní značky, které jsou levnější alternativou ke značkovým produktům, získávají na popularitě. Jejich podíl na obratu vzrostl z 26 na 27 procent, přičemž u některých komodit, jako je trvanlivé mléko, tvoří až 80 procent prodejů. Měřeno objemem prodejů dosahují privátní značky podílu 37 procent, což je dáno jejich nižší cenou.

Obchodní řetězce se potýkají s nedostatkem pracovníků, což je nutí investovat do automatizace. Například digitální cenovky, do kterých investovaly stovky milionů korun, mají návratnost 5-7 let, ale okamžitě uvolňují ruce personálu. Podle Tomáše Prouzy je však největším problémem tlak dodavatelů na zvyšování cen, což komplikuje snahy o zlevňování zboží.

Kam dál?

V Mnichově vjelo úmyslně auto do davu demonstrantů. Zemřela žena, mezi 20 zraněnými jsou i děti

Koupila jsem dceři byt, teď sotva vyžiji a ona se mi teď vyhýbá širokým obloukem! Stěžuje si nešťastná žena

Žena naléhala na manžela, aby za účelem zlepšení životní situace rodiny prodal svou ledvinu. Pak sebrala peníze a utekla za milencem

Operace, resuscitace, mrtvice… Tím vším si miminko prošlo, aby dokázalo, že chce žít!

Nemoc, která dokáže zničit vaše tělo rychleji než rakovina! Příznaky se mohou objevit již 5 let před stanovením diagnózy!

Další články