Nákupní zvyklosti Čechů se v poslední době výrazně mění. V košících nejlevnější mléko a obří televize

344
Sdílejte

Češi postupně opouštějí hypermarkety, protože nechtějí trávit tolik času nakupováním a více si váží svého volného času. To vede k růstu popularity supermarketů a diskontních prodejen. Přestože se situace domácností zlepšuje, Češi jsou na tom stále hůře než před rokem 2022. Disponibilní příjmy klesly z 82 procent průměru EU na 75 procent.

Privátní značky, které jsou levnější alternativou ke značkovým produktům, získávají na popularitě. Jejich podíl na obratu vzrostl z 26 na 27 procent, přičemž u některých komodit, jako je trvanlivé mléko, tvoří až 80 procent prodejů. Měřeno objemem prodejů dosahují privátní značky podílu 37 procent, což je dáno jejich nižší cenou.

Obchodní řetězce se potýkají s nedostatkem pracovníků, což je nutí investovat do automatizace. Například digitální cenovky, do kterých investovaly stovky milionů korun, mají návratnost 5-7 let, ale okamžitě uvolňují ruce personálu. Podle Tomáše Prouzy je však největším problémem tlak dodavatelů na zvyšování cen, což komplikuje snahy o zlevňování zboží.

Kam dál?

Fyzické tresty dětí mají skončit. Novela zákona přinese změny. Dva z pěti rodičů je stále považují za správné

Apokalypsa v Súdánu: Na satelitních snímcích jdou vidět hory mrtvol

Skandál na Slovensku: Žena zemřela po operaci srdce. V době, kdy ještě ležela na operačním stole, se operatér zúčastnil tiskovky s ministrem

V centrále VZP zasahuje policie. Případ souvisí s veřejnými zakázkami a zadrženo bylo 19 osob

Češi se bojí stáří, ukázal průzkum. Samota, nedostatek peněz i problémy se zdravím

Další články