Nákupní zvyklosti Čechů se v poslední době výrazně mění. V košících nejlevnější mléko a obří televize

251
Sdílejte

Češi postupně opouštějí hypermarkety, protože nechtějí trávit tolik času nakupováním a více si váží svého volného času. To vede k růstu popularity supermarketů a diskontních prodejen. Přestože se situace domácností zlepšuje, Češi jsou na tom stále hůře než před rokem 2022. Disponibilní příjmy klesly z 82 procent průměru EU na 75 procent.

Privátní značky, které jsou levnější alternativou ke značkovým produktům, získávají na popularitě. Jejich podíl na obratu vzrostl z 26 na 27 procent, přičemž u některých komodit, jako je trvanlivé mléko, tvoří až 80 procent prodejů. Měřeno objemem prodejů dosahují privátní značky podílu 37 procent, což je dáno jejich nižší cenou.

Obchodní řetězce se potýkají s nedostatkem pracovníků, což je nutí investovat do automatizace. Například digitální cenovky, do kterých investovaly stovky milionů korun, mají návratnost 5-7 let, ale okamžitě uvolňují ruce personálu. Podle Tomáše Prouzy je však největším problémem tlak dodavatelů na zvyšování cen, což komplikuje snahy o zlevňování zboží.

Kam dál?

Seniorka zfackovala cizí dítě na ulici. Někteří lidé ji za to chválí. Je to ale správné?

Slavná herečka šokovala svět : Použila sperma mrtvého syna a v 68 letech se stala babičkou. Vnučka je legálně její dcerou

Na TV Nova odstartoval nový krimi seriál Vraždy v kraji : diváci jsou nadšení. Konečně příjemný odpočinkový seriál

Práce chůvy pro Ruské miliardáře je peklo: Splnit vše co si děti přejí. Neexistuje slovo NE

Třicetiletá matka budí své děti v 5 ráno, aby si uklidily pokoj nebo dělaly úkoly navíc: Nejsem přísná, jsou díky tomu chytřejší, říká

Další články