Dalším problémem, se kterým se záchranáři setkávají, je mylné očekávání, že záchranka vystaví recept na léky. „Lidé si často myslí, že k nim přijedeme a dáme jim recept, nebo že jim ho pošleme na mobil. To ale není naše práce,“ vysvětlila Bothová. Přesto záchranáři chápou, že volající mohou být vystrašení a situaci vnímat jako vážnou. „Snažíme se jim poradit, co mohou použít z lékárničky, co si koupit v lékárně nebo kdy navštívit praktického lékaře. Pokud se jejich stav zhorší, doporučujeme jim, aby znovu zavolali,“ dodala.
Ředitelka jihomoravských záchranářů Hana Albrechtová upozornila, že záchranáři často suplují práci praktických lékařů nebo pohotovostí. „Rádi pomůžeme při akutních potížích, ale komplikují nám práci situace, kdy volající záměrně přehánějí závažnost stavu, aby získali výhodu. Posádka pak na místě zjistí, že výjezd nebyl nutný, a mezitím může chybět tam, kde jde skutečně o život,“ varovala Albrechtová. V loňském roce jihomoravská záchranka uskutečnila více než 108 tisíc výjezdů, přičemž část z nich mohla být zbytečná.