Primárním úkolem záchranné služby je poskytování přednemocniční péče v urgentních případech a převoz pacientů do nemocnic. Nicméně operátoři linky 155 často řeší i méně závažné problémy, které by lidé mohli zvládnout sami. „Někteří volající si nevědí rady ani s drobnými zdravotními potížemi, jako je mírně zvýšená teplota, vyndání třísky nebo zastavení drobného krvácení,“ uvedla mluvčí jihomoravských záchranářů Michaela Bothová. Podle ní se operátoři často dozvídají, že lidé ani netuší, že by měli mít doma základní lékárničku. „S takovými případy se setkáváme denně,“ dodala Bothová. Záchranka denně přijme přibližně 600 hovorů a uskuteční 300 výjezdů.
Záchranáři proto důrazně doporučují, aby každá domácnost měla základní lékárničku, která by obsahovala teploměr, léky proti horečce, bolesti, alergiím, střevním potížím, dezinfekci a obvazový materiál. „Obsah lékárničky by měl být přizpůsoben věku členů domácnosti, například pokud jsou v rodině malé děti, a také zdravotním predispozicím,“ zdůraznila Bothová.