Například ODS, kterou vede premiér Petr Fiala, má na svém transparentním účtu k 8. únoru pouhých 13 661 korun. Strana kandiduje v koalici s TOP 09, která má na účtu 13,5 milionu korun, a s KDU-ČSL, která disponuje přibližně 15 tisíci korunami. Mluvčí ODS Jakub Skyva uvedl, že volební štáb intenzivně pracuje na rozpočtu a strategii kampaně.
Podle politologa Jana Kubáčka je úspěch ve volbách podmíněn atraktivní a vtipnou kampaní, silným lídrem a přímým kontaktem s voliči. Náklady na takovou kampaň se podle něj pohybují mezi 30 a 40 miliony korun. Hnutí ANO, vedené Andrejem Babišem, však tuto částku výrazně překračuje. Na svém účtu má již téměř 100 milionů korun, což je více než zákonný limit. Místopředseda hnutí Karel Havlíček vysvětlil, že vysoké náklady jsou spojeny například s cestováním a vydáváním novin. Limit 90 milionů se však začne počítat až od vyhlášení termínu voleb prezidentem, což zatím nenastalo. Do té doby mohou strany s financemi volně nakládat, což vysvětluje množství billboardů a jiných reklamních sdělení, které jsou již nyní viditelné.
Hnutí STAN má na svém transparentním účtu necelé dva miliony korun. Podle místopředsedkyně poslaneckého klubu Pavly Pivoňky Vaňkové se však očekává, že na účet přibudou další prostředky. Pro hnutí je důležité, že zůstává v kontaktu s lidmi v regionech. Ekonom Petr Bartoň navrhuje, aby byl zákonný limit pro kampaně navázán na inflaci, protože 90 milionů již ztratilo svou původní hodnotu. Podle něj by dnešní ekvivalent této částky měl být přibližně 50 milionů korun.