Kritika komunikace
Někteří klienti, jako například Aneta, však tvrdí, že informace od banky nebyly dostatečně jasné. „V Georgi mi napsali, že bude možné účty ovládat i online, ale neřekli, že se to stane automaticky,“ uvedla. Podobně obecné bylo i sdělení v e-mailu, kde banka informovala o „přidání užitečných nástrojů“ do internetového bankovnictví.
Šetření Úřadu pro ochranu osobních údajů
Celou situací se již zabývá Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ), který eviduje dvě stížnosti od dotčených osob a oznámení o porušení zabezpečení dat ze strany České spořitelny. „Šetření stále probíhá, a proto nemůžeme poskytovat další informace,“ uvedl mluvčí úřadu Milan Řepka.
Technická chyba a rodiče s přístupem k účtům dětí
Banka také přiznala technickou chybu, která způsobila, že někteří rodiče získali znovu přístup k účtům svých dospělých dětí. „Tuto chybu jsme okamžitě napravili a klienty jsme informovali,“ uvedl Hrubý.
Jak zrušit dispoziční právo
Klienti, kteří si nepřejí, aby někdo měl přístup k jejich účtu, mohou dispoziční právo zrušit buď v internetovém bankovnictví George, nebo na pobočce. Disponenti mohou mít různá oprávnění, například provádět platby, zakládat trvalé příkazy nebo vydávat debetní karty, ale nemohou účet zrušit nebo sjednat úvěr.
Celá situace ukazuje na důležitost jasné komunikace mezi bankou a jejími klienty. Zatímco někteří klienti ocenili rozšíření možností správy účtů, jiní byli zaskočeni a cítili se ohroženi. Banka se nyní snaží napravit chyby a uklidnit situaci, ale důvěra některých klientů byla narušena.