Viděla jeho příjmy i další finanční transakce, což ji velmi znepokojilo. „Bylo to nepříjemné a myslím si, že to od spořitelny nebylo správné. Teoreticky bych mohla z jeho účtu převádět peníze,“ uvedla Aneta. Po kontaktování banky se jí podařilo dispoziční právo zrušit, ale celá situace v ní zanechala hořkou pachuť.
Historie dispozičních práv
Dispoziční práva byla v minulosti udělována především pro transakce na pobočkách, kdy internetové a mobilní bankovnictví ještě nebylo běžné. Mnoho klientů tak mohlo zapomenout, že tato práva kdysi udělili, a byli nyní překvapeni, když se tato oprávnění automaticky objevila v jejich internetovém bankovnictví. Naopak majitelé účtů mohli být zaskočeni tím, že někdo, s kým již nemají blízký vztah, má stále přístup k jejich financím.
Reakce České spořitelny
Mluvčí České spořitelny Filip Hrubý uvedl, že klienti byli o této změně informováni s dostatečným předstihem prostřednictvím e-mailů, zpráv v internetovém bankovnictví George a dopisů. „Opakovaně jsme upozorňovali, že od ledna 2025 budou disponenti moci spravovat účty nejen na pobočkách, ale i online,“ řekl Hrubý. Přesto někteří klienti tuto informaci přehlédli nebo ji nepochopili. Podle Hrubého se během ledna ozvaly stovky klientů, kteří byli změnou překvapeni.