Cílem je naučit dospívající smysluplně využívat digitální média a zároveň jim vysvětlit, že nadměrné používání sociálních sítí a her může být škodlivé.
Výzkum ukazuje, že v průměru jedenáct procent dospívajících ve zkoumaných zemích má problémy se závislostí na sociálních sítích, jako jsou Facebook, TikTok, Instagram a YouTube. Závislost na počítačových hrách postihuje 12 procent dětí, přičemž chlapci jsou více ohroženi. Nejmenší problémy byly zaznamenány v Nizozemsku, zatímco Česká republika, Rakousko, Slovinsko a Německo patří mezi země s relativně příznivou situací. Naopak země Balkánu a jihovýchodní Evropy, stejně jako Británie, čelí větším problémům.
Podle Blinky je klíčové, aby se ve školách řešila digitální gramotnost. Výuka by neměla zahrnovat pouze technické dovednosti, jako je psaní e-mailů nebo práce s tabulkami, ale také uvědomění si hranic používání sociálních sítí a her.
Zvláštní pozornost si zaslouží jedenáctiletí, u nichž je patrný největší nárůst závislostí. Desetina z nich je ohrožena závislostí na sociálních sítích a ještě více na hraní her. Třetina dětí v tomto věku hraje hry denně, přičemž mezi chlapci je to téměř polovina. Dvaadvacet procent dětí tráví hraním čtyři a více hodin denně, což je výrazný nárůst oproti roku 2018.