Sdružení praktických lékařů již dříve navrhovalo zavedení tzv. trojcestné žádanky, kde třetí stranou by byla pojišťovna. Ta by viděla, jaká péče byla vyžádána a jaká byla vykázána, což by vedlo k efektivnějšímu fungování celého systému. Pro pacienty by to znamenalo lepší kontrolu čekacích dob.Například při žádosti o magnetickou rezonanci by pojišťovna viděla, kdy byl pacient odeslán, kdy byl objednán a kdy bylo vyšetření provedeno. Tento systém by odhalil volné kapacity a místa, kde kapacita chybí.Čekací doby na magnetickou rezonanci jsou v současnosti stále delší, než by měly být podle vládního nařízení. Příkladem je desetiletý chlapec, který na vyšetření čekal o týden déle než stanovených pět týdnů, a to byl ještě dobrý výsledek. Podobných případů je více, například Ondřej, který čekal na vyšetření čtyři měsíce a nakonec se ukázalo, že má rakovinu.Propojení elektronických žádanek s objednáváním pacientů je však zatím vzdálená budoucnost, protože poskytovatelé zdravotních služeb musí mít online objednávkové systémy. Některá zařízení již po internetu objednávají, takže implementace elektronických žádanek je technicky možná.Testování jednoduchých žádanek začne nejprve u těch nejjednodušších, protože se vede složitá debata o tom, jaké údaje ve formuláři lékaři potřebují. Dále bude potřeba vyřešit integraci elektronických žádanek do existujících systémů lékařů, aby nebylo nutné vyvíjet nové rozhraní jako samostatnou webovou službu.
Kam dál?
- Teď už si nikdy nekoupím léky proti kašli. Škoda, že jsem o tom nevěděla dřív !
- Nechte muže nosit nákupy! S odborníkem o močové inkontinenci u žen
- POZOR ! Z trhu se stahuje lék proti kašli pro děti i dospělé !
- Tady je čínská „mapa obličeje“. Ukazuje, jestli máte zdravotní problémy. Pokud ano, tak jaké?