Strana měla pevnou kontrolu nad tím, kdo se stal učitelem a jak ovlivňoval žáky. Tento pevný řád vedl k tomu, že děti byly poslušnější, protože neměly mnoho příležitostí jednat jinak.Děti vstupovaly do vzdělávacího systému velmi brzy. Mateřská dovolená byla krátká, trvala pouhých šest a půl měsíce, což donutilo rodiče, kteří neměli prarodiče k hlídání, posílat své děti do jeslí. Už ve školce se děti setkaly s komunistickou propagandou a ideologickou výchovou. Místo Ježíška dětem nosil dárky Děda Mráz, což reflektuje ideologický vliv režimu na všechny aspekty života.V rámci vzdělávacího systému měla pevné místo i branná výchova, která připravovala děti na možný chemický nebo jaderný útok. Tato příprava zahrnovala cvičení v igelitových pláštěnkách a plynových maskách. Cíl byl jasný: vychovat občany schopné bránit socialistický stát. Režim kladl velký důraz na vojenskou přípravu od nejútlejšího věku.
Kam dál?
- Hospody a restaurace za socíku: Nahrazovaly komunitní i společenský život nebo třeba inzertní rubriku: často jste tu sehnali vše – od instalatéra po jakékoli nedostatkového zboží
- Zavzpomínejme co jsme museli mít jako děti v devadesátkách. Házely jsme koulemi, česaly koně, lepily plakáty, hltaly Bravíčko
- Toto pochopí jen ten, kdo byl dítětem v 60., 70., 80. nebo 90. letech
- Některé časopisy pro děti, co jsme četli za socíku, přežily dodnes. Pojďme zavzpomínat na Čtyřlístek, Mateřídoušku, Ábíčko







