Kromě akademických aspektů byly školy také místem, kde se učilo poslušnosti a kázně. Žáci byli hodnoceni nejen podle akademických výsledků, ale i podle politické spolehlivosti a účasti v organizaci Pionýr. Tyto faktory měly zásadní vliv na možnosti dalšího vzdělávání na středních a vysokých školách, což často znevýhodňovalo studenty z „nepoliticky spolehlivých“ rodin.Systém byl sice efektivní v udržování kázně a pořádku, ale za cenu velké omezení svobody a osobního rozvoje studentů. Retrospektivně lze konstatovat, že i přes určité výhody, jako byla nižší míra školní nekázně, byly dopady tohoto systému na individuální a společenský rozvoj spíše negativní.
Kam dál?
- Zavzpomínejte si s námi na dětství. Jaké byly retro ozdoby našich babiček
- Školní jídelny za socialismu: Smradlavé tácy, hliníkové příbory, sražená koprovka a rýžový nákyp
- Kdo pamatuje na Jesenku ? Vyrábí se dodnes!
- Zavzpomínejte s námi na věci, které patřily k našemu dětství. Mléčné bary, telefonní budky a cigaretový dým všude







