Podle koronera si Barnett pravděpodobně sám způsobil střelné zranění hlavy. Stalo se tak pouhý den poté, co vypovídal v rámci své žaloby na Boeing, ve které tvrdil, že byl potrestán za upozorňování na vážné bezpečnostní problémy ve výrobě letadel.Barnett pracoval pro Boeing desítky let v továrnách v Everettu ve státě Washington a v North Charlestonu v Jižní Karolíně. Opakovaně poukazoval na to, že výrobní postupy Boeingu upadají a manažeři tlačí na zaměstnance, aby potenciální závady a problémy nedokumentovali. Barnett tvrdil, že ve firmě převládla kultura upřednostňující čísla a zisky před kvalitou a bezpečností cestujících.Barnettova varování vedení nedbalo, naopak se ho snažilo umlčet. „Sebrali mi peníze za to, že jsem obavy o kvalitu formuloval písemně,“ popsal Barnett pro dokument Netflixu Pád: Kauza Boeing. „Natvrdo nám řekli, že nic takového v dokumentaci nechtějí, aby mohli popírat odpovědnost.“V dubnu 2019 Barnett a další bývalí zaměstnanci Boeingu poskytli rozhovor deníku The New York Times, kde Barnett popsal nedbalé výrobní postupy. Řekl, že jako manažer kvality je poslední linií obrany před tím, než se vadný stroj dostane k cestujícím, a dodal: „Ještě jsem z Charlestonu neviděl letadlo, za které bych se postavil a řekl, že je bezpečné a způsobilé k letu.“V pondělí se například právě v dreamlineru mezi Austrálií a Novým Zélandem zranilo 50 lidí. Pilot řekl po přistání cestujícím, že mu na chvíli vypadly přístroje a ztratil nad strojem kontrolu. Při volném pádu se cestující i posádka pomlátili o strop, než zase letadlo ovládl.Po konci ve firmě Barnett pokračoval ve veřejné kritice. Opět o něm bylo dost slyšet koncem loňského roku a začátkem letošního, kdy z Boeingu 737 MAX upadla za letu záslepka dveřního otvoru a u mnoha dalších se našly povolené, ba chybějící šrouby a matky na různých místech.„Co vidíme v případě dveří, se shoduje s tím, co jsem viděl u zbytku letadla, co se týče nesprávně prováděné práce, rušení kontrol, ignorování problémů,“ komentoval v lednu. „Není to problém 737, je to problém celého Boeingu.“
Kam dál?
- Luděk (49) o sebe celý život pečuje. Před měsícem jsme měli třídní sraz : Byl pro mě zklamáním. Z většiny spolužaček se staly staré nezajímavé báby…říká
- Upřímná modlitba za uzdravení nemocných: Věří se, že tato slova mají VELKOU SÍLU!
- „Spalovákům“ odzvonilo: Od roku 2035 si už nové auto na benzín či naftu nekoupíme
- Mladí Češi nechtějí o zodpovědnosti ani slyšet. Práce se jim zajídá. Chtějí cestovat, ne otročit jako jejich rodiče