Adina Mandlová,rozená Jarmila Anna Františka Marie Mandlová, byla jednou z největších hvězd české kinematografie 30. let 20. století. Narodila se v roce 1910 v Mladé Boleslavi a získala slávu jako filmová herečka a sex symbol své doby. Její kariéra však byla poznamenána skandály a kontroverzemi.Její osud byl bouřlivý už od mládí. Po s*rti otce, který ji velmi rozmazloval, se její rodinné poměry zhoršily a Adina se musela potýkat s finančními problémy. V mladém věku si našla milence a prožila i potrat. Stala se milenkou herce a režiséra Huga Haase, který ji později uvedl do světa filmu.Mandlová byla známá svými milostnými aférami, včetně vztahu s Fredem Svítilem, který byl během války odvezen do koncentračního tábora. Po válce byla obviněna z kolaborace s nacisty, ale pro nedostatek důkazů byla propuštěna. Nemohouc najít angažmá v Československu, odešla do Anglie, kde si vzala Josefa Kočvárka, aby získala pas a vízum.V Anglii se její kariéra neujala, částečně kvůli jejímu přízvuku a minulosti, kterou jí někteří židovští emigranti nemohli odpustit. Později se provdala za módního návrháře Bena Pearsona, který byl homose*uál, a i přesto, že jejich vztah nebyl intimní, zůstali přáteli až do jeho s*rti.Mandlová se věnovala i sochařství, ale kvůli nemoci musela tuto činnost zanechat. Po emigraci do Kanady vydala své paměti, ale americkou společnost vnímala jako povrchní a cítila se v ní nešťastná. S rostoucím věkem se její finanční situace zhoršovala a také se potýkala s přezíravostí společnosti vůči starším lidem.Adina Mandlová se nakonec vrátila do Československa, kde žila na zámku Dobříš u Příbrami. Zemřela v roce 1991 v Příbrami ve věku 81 let, jen několik měsíců po s*rti svého manžela Bena. Její životní příběh je příkladem vzestupu a pádu jedné z nejzářivějších hvězd českého filmu první republiky.
Skandály hvězd první republiky. Haas jel v kokainu, Mandlová střídala muže i ženy, Gollová žila s gayem.
Hvězdy první republiky, oslňující svou krásou a elegancí, byly sice idoly své doby, ale jejich životy byly daleko od dokonalosti, kterou zobrazovaly jejich filmové role. Skandály, které byly kdysi šeptandou za zavřenými dveřmi salónů a filmových ateliérů, jsou dnes fascinujícím svědectvím o lidské povaze
Hugo Haas, představitel mnoha obdivovaných postav, byl ve skutečnosti znám svou zálibou v ko*ainu a rychlých autech. Jeho životní styl byl synonymem pro extravaganci a hýření, dokud ho neuklidnila láska k mladé herečce. Narozený v Brně roku 1901, byl významnou postavou československého divadelního a filmového světa první republiky. Jeho kariéra začala na konzervatoři v Brně, kde studoval zpěv a fonetiku, a pokračovala v Národním divadle v Praze, kde se objevil v řadě významných inscenací. Ve filmu debutoval již ve 20. letech a brzy se stal jedním z nejpopulárnějších herců své doby. Proslavil se rolemi v komediích, ale i vážných dramatech, a v roce 1936 se ujal i režie. Jeho filmy, jako například „Bílá nemoc“ nebo „Děvčata, nedejte se!“, patřily k vrcholům jeho tvorby. Po obsazení Československa nacistickým Německem byl Haas, jakožto Žid, nucen emigrovat do USA, kde si vybudoval druhou kariéru v Hollywoodu jako herec a později i režisér a producent. V 60. letech se vrátil do Evropy, ale už se do vlasti, kromě krátké návštěvy, nevrátil. Ze*řel ve Vídni v roce 1968 a je pohřben v Brně. Hugo Haas je připomínán jako významný umělec, který svou tvorbou obohatil nejen českou kulturu.Příběh Haase je příkladem toho, jak i největší hvězdy mohou mít své temné stránky.
Jaroslav Marvan , Jaroslav Marvan, jehož filmová kariéra přesahovala několik dekád a žánrů, se ve své době těšil obrovské popularitě a úctě diváků. Jeho obraz na plátně často ztělesňoval vzor ctnosti a poctivosti, avšak jeho soukromý život byl poněkud komplikovanější a méně ideální. Marvan byl znám svým manželským životem, který na první pohled vypadal jako idyla, ale skrýval v sobě nejednu bouři. Jeho vztah s mladší herečkou Alenou Jančaříkovou, s níž měl nemanželskou dceru, odhalil jeho schopnost žít dvojí život. Na jedné straně oddaný rodinný muž, na straně druhé vášnivý milenec a otec mimo manželský svazek. Tato dvojí identita přinášela Marvanovi nejen osobní napětí, ale i veřejné skandály. Jeho manželka Marie musela čelit nejen nevěře svého muže, ale také následným veřejným konfliktům, které zasáhly i Marvanovu milenku. Veřejné hádky a spory byly v té době stejně jako dnes živnou půdou pro bulvární tisk, který se živil každým novým odhalením. Tra**ckým vrcholem těchto osobních dramat byla s*rt Aleny Jančaříkové, matky Marvanovy nemanželské dcery. Její úmrtí vyvolalo řadu spekulací, od sebev**ždy až po vraždu. Podezření padala i na Marvanovu manželku Marii, ačkoliv její vina nikdy nebyla prokázána. Tento případ zůstává dodnes obestřen rouškou tajemství a domněnek. Jaroslav Marvan se tak v očích veřejnosti proměnil z ctěného herce v člověka, jehož osobní život byl poznamenán skandálem a tragédií. Jeho příběh je příkladem toho, jak i hvězdy, obdivované pro svou práci na plátně, mohou mít soukromý život plný protikladů a bolesti. Skandály hvězd první republiky, včetně Jaroslava Marvana, jsou svědectvím o tom, že sláva a úspěch nejsou zárukou šťastného a bezproblémového života. Za září reflektorů se často skrývají osudy plné komplikací, které dokazují, že hvězdy jsou v konečném důsledku stejně lidské jako kdokoli jiný.