„Sdílené zóny mohou přispět ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu, zejména pro nejzranitelnější účastníky dopravy, jako jsou chodci a cyklisté. Nicméně, jejich případné zavedení by mělo být vždy předmětem důkladného posouzení a nemělo by být vnímáno jako univerzální řešení pro všechny dopravní problémy,“ uzavírá Šima.
Sdílené zóny tedy představují slibný nástroj pro zlepšení bezpečnosti a kvality života v městských oblastech, ale jejich zavedení vyžaduje pečlivé plánování a zvažování. Jen čas ukáže, jak se tento koncept osvědčí v praxi v České republice.
Do sdílených zón budou moci vstoupit všechny typy dopravy, včetně automobilů, autobusů, cyklistů a chodců. Tyto zóny se budou řídit speciálními pravidly, která zohledňují smíšený provoz. Například, rychlost automobilů bude omezena na 20 km/h a chodci budou mít absolutní prioritu. Navíc, parkování bude povoleno jen na určených místech.