„Nad Českou republikou dnes toto letadlo žádné palivo nevypustilo, věděli bychom o tom,“ řekl ČTK Klíma.
Takzvaný „fuel dumping“, tedy upouštění paliva za letu, je povolen pouze v nouzových situacích. Večerní přistání v Lipsku bylo naštěstí bezproblémové, řekl podle Bildy mluvčí letiště Uwe Schuhart. Dopady vypuštění paliva na lidi a životní prostředí hodnotí německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) jako ne kritické, uvedl Bild.
Velmi přísná pravidla pro to, kde mohou letadla během letu vypouštět palivo. „Jsou velmi omezená místa, kde se to smí,“ uvedl. Podle Letecké informační příručky ŘLP je vypouštění paliva v českém vzdušném prostoru možné provádět pouze na základě povolení příslušného stanoviska Řízení letového provozu, přičemž letadlo musí být ve výšce minimálně 1850 metrů. „Ve všech případech musí být příslušnému oddělení Řízení letového provozu oznámen začátek, konec a důvod vypouštění paliva,“ píše se v příručce.