Prasklé okno
„Pilot hlásil v pondělí večer ‚broken window‘, tedy rozbité okno. To může vést k poklesu tlaku. Proto byla uplatněna všechna bezpečnostní opatření podle protokolu,“ citoval Bild mluvčí DFS. Německá služba neupřesnila, které okno bylo poškozeno a co bylo příčinou.
Širokotrupý stroj známý také pod označením Jumbo Jet se musel rychle vrátit a před přistávacím manévrem se zbavit leteckého petroleje. Kvůli dálkovému letu měl totiž plné nádrže a na předčasné přistání byl příliš těžký, musel proto podle německých zdrojů vypustit 110 tun paliva. Bild píše, že se tak stalo nad českým územím.
Německý server t-online nebo veřejnoprávní rozhlasová stanice MDR uvedly, že DFS obdrželo hlášení o poruše, když bylo letadlo nad Českem a že letadlo změnilo směr nad Brnem. Nad Saskem a Durynskem ale údajně vypouštěl palivo. Server T-online ukázal, že letoun otevřel palivové nádrže při letu nad Lužickými horami ve výšce 4300 metrů. Lužické hory leží na obou stranách české a německé hranice.
Pokračování na další straně