Podle interního příspěvku společnosti BuzzFeed News vedení společnosti Instagram plánuje vybudovat verzi populární aplikace pro sdílení fotografií, kterou mohou používat děti do 13 let.
„S nadšením oznamuji, že do budoucna jsme označili práci s mládeží za prioritu Instagramu a přidali ji do našeho seznamu priorit H1,“ napsal ve čtvrtek na nástěnce zaměstnanců Vishal Shah, viceprezident produktu Instagram. „Budeme budovat nový pilíř pro mládež v rámci komunitní produktové skupiny, abychom se zaměřili na dvě věci: (a) urychlení naší práce v oblasti integrity a ochrany soukromí s cílem zajistit pro dospívající co nejbezpečnější zážitek a (b) vytvoření verze Instagramu, která umožní lidem pod ve věku 13 let poprvé bezpečně používat Instagram. “
Aktuální zásady Instagramu zakazují používání služby dětem mladším 13 let.
Podle příspěvku by na práci dohlížel Adam Instagram, šéf Instagramu, a vedl by ji Pavni Diwanji, viceprezident, který se v prosinci připojil k mateřské společnosti Facebook. Dříve Diwanji pracovala ve společnosti Google, kde dohlížela na děti zaměřené na vyhledávací gigant, včetně YouTube Kids.
Článek pokračuje na další straně
Interní oznámení přichází dva dny poté, co Instagram uvedl, že musí udělat více pro ochranu svých nejmladších uživatelů. V návaznosti na pokrytí a veřejnou kritiku zneužívání, šikany nebo predace, kterým čelí teenageři v aplikaci, společnost v úterý zveřejnila blogový příspěvek s názvem „Pokračujeme ve zvyšování bezpečnosti Instagramu pro nejmladší členy naší komunity“.
Tento příspěvek nezmiňuje záměr Instagramu postavit produkt pro děti do 13 let, ale uvádí: „Požadujeme, aby každý používal Instagram alespoň 13 let, a požádali nové uživatele, aby uvedli svůj věk při registraci účet na nějakou dobu. “
Toto oznámení položí základy pro to, jak Facebook – jehož rodinu produktů každý měsíc využívá 3,3 miliardy lidí – plánuje rozšířit svou uživatelskou základnu. Zatímco různé zákony omezují, jak mohou společnosti vytvářet produkty pro děti a zaměřovat se na ně, Instagram jasně vidí děti do 13 let jako životaschopný růstový segment, zejména kvůli popularitě aplikace mezi dospívajícími.
Článek pokračuje na další straně
V krátkém rozhovoru Mosseri pro BuzzFeed News uvedl, že společnost ví, že „stále více dětí“ chce používat aplikace jako Instagram a že to byla výzva k ověření jejich věku, protože většina lidí nedostane identifikační doklady, dokud nejsou ve svém střední až pozdní dospívající.