Ve filmové tvorbě na sebe Křesadlová upozornila i v dalších známých snímcích, jako jsou Intimní osvětlení, Žert, Skřivánci na niti či Homolka a tobolka. Její herecký projev byl přirozený, civilní a blízký divákovi – přesně v duchu tehdejší nové vlny československého filmu.
Osud Věry Křesadlové však byl úzce spjat s politickými událostmi roku 1968. Po okupaci Československa odešel Forman do exilu a do vlasti se už nevrátil. Manželé zůstali sice formálně spolu, ale jejich životy se postupně rozcházely. „Během těch dvaceti let po roce 1968 jsme se viděli snad čtyřikrát,“ vzpomínala Křesadlová později v knize 1968 očima 50 novináře Petra Macka. Popsala také, jak byl Forman během natáčení Amadea v Praze pod neustálým dohledem tajné policie a dostal seznam lidí, s nimiž nesmí být v kontaktu. „Někteří mu to tehdy měli za zlé, ale on chtěl jen dokončit film a nemohl riskovat,“ doplnila s pochopením.
Zatímco Forman budoval kariéru v Hollywoodu, Křesadlová zůstala v Československu a vychovávala jejich syny – Petra a Matěje. Postupem času se její cesty spojily s dramaturgem Janem Kratochvílem, do kterého se zamilovala.







