Všimli jste si někdy toho, jak nesmyslně a nechápavě jsou regály v obchodech rozmístěné? Je to udělané naschvál. Ačkoli to na první pohled zákazníka pořádně vytočí, svůj účel to splní. Zákazník kvůli regálům, které jsou umístěny blízko u sebe, musí procházet úzkými uličkami, což ho značně zpomalí. A zatímco se pomalu brodí skrz úzké uličky, všímá si dalších regálů a dalších produktů, které by se mu mohly líbit.
Umístění sekcí se zlevněného zboží
Když přijdete do obchodu, většinou se hned u vstupu nachází regály, na kterém můžete najít zlevněné zboží v akci. Prohlédnete si všechno oblečení, nějaký kus si vyberete a zamíříte ke kabinkám. A u kabinek se nachází co? Další regál se zlevněným zbožím v akci. V ten moment si pravděpodobně prohlédnete i tento regál, zvlášť v případě, že jsou kabinky zrovna obsazené.
Regály všude
Když se soustředíte na vizuální strukturu prodejny, uvědomíte si, že vytváří písmeno U. Regály se nachází i uprostřed obchodu. Prodejci se tak snaží obalamutit zákazníky. Ať už se člověk postaví kamkoli, bude z každé strany obklopen nejrůznějším zbožím.