Otec nebyl vedením a učiteli varován před zavedením nového předmětu. Překvapilo ho, když viděl další předmět v rozvrhu hodiny.
Táta mi nevěřil a několikrát zkontroloval, jestli to nebyla chyba
Dcera muže, který si všiml zvláštního předmětu, navštěvuje jednu ze základních škol Ostrołęka. Táta přišel na web školy a rozhodl se zkontrolovat známky dítěte. Byl šokován, když se vedle běžných tradičních věcí objevil jeden nový. Byl opravdu zděšen a rozhodl se ho zveřejnit.
Táta se rozhodl promluvit s polskými médii a popsal jeho úžas, když v plánu své dcery nenašel jeden, ale dva typicky náboženské předměty. Elektronický rozvrh obsahoval obyčejné „náboženství“, ale také „náboženství – účast na mši“. Oba předměty byly v samostatných položkách, což by naznačovalo, že budou posuzovány samostatně. Možná budou muset děti chodit na mši a sbírat známky stejně jako v přípravách na přijímání a potvrzení.